Семінар відбудеться
для І потоку - у понеділок, 16 вересня о 16.40;
для ІІ потоку - у вівторок, 17 вересня о 13.30
Давньогрецька трагедія була унікальним дійством, яку не читали наодинці, а одночасно переглядали тисячі атенян чи мешканців інших міст (найбільші театри вміщували до 20 тисяч осіб). Тому основне завдання трагедії не розважальне чи споглядальне, а етичне – які цінності і моделі поведінки варто вважати бажаними, а які – ні. Читаючи тексти трагедій, треба насамперед відповісти на запитання: що призвело до трагічного фіналу і чи могли персонажі трьох запропонованих текстів його уникнути, якби дотримувались інших цінностей? Утім, обговорення можна розширити, зіставляючи етичні цінності античного полісу із сучасними уявленнями про мораль.
Питання для обговорення:
1. Від Есхілового «Прометея закутого» до «американського Прометея Оппенгеймера»: ціна пізнання
- Чи варто контролювати чи забороняти поширення потенційно небезпечних знань?
2. «Едіп» Софокла: як протистояти владі фатуму?
- Наскільки доречно використовувати сьогодні поняття «доля» чи «фатум»?
3. «Медея» Евріпіда: ціна зради
- Чи можна зрозуміти або навіть виправдати злочини Медеї?
Максимальна оцінка за семінар – 10 балів.
Тексти для читання:
Давньогрецька трагедія була унікальним дійством, яку не читали наодинці, а одночасно переглядали тисячі атенян чи мешканців інших міст (найбільші театри вміщували до 20 тисяч осіб). Тому основне завдання трагедії не розважальне чи споглядальне, а етичне – які цінності і моделі поведінки варто вважати бажаними, а які – ні. Читаючи тексти трагедій, треба насамперед відповісти на запитання: що призвело до трагічного фіналу і чи могли персонажі трьох запропонованих текстів його уникнути, якби дотримувались інших цінностей? Утім, обговорення можна розширити, зіставляючи етичні цінності античного полісу із сучасними уявленнями про мораль.
Питання для обговорення:
1. Від Есхілового «Прометея закутого» до «американського Прометея Оппенгеймера»: ціна пізнання
- Чи варто контролювати чи забороняти поширення потенційно небезпечних знань?
2. «Едіп» Софокла: як протистояти владі фатуму?
- Наскільки доречно використовувати сьогодні поняття «доля» чи «фатум»?
3. «Медея» Евріпіда: ціна зради
- Чи можна зрозуміти або навіть виправдати злочини Медеї?
Максимальна оцінка за семінар – 10 балів.
Тексти для читання:
Есхіл. "Прометей закутий"
Коментарі
Дописати коментар